2010. január 4., hétfő

Csokoládé

Nem a film, bár azt is imádom!
Karácsony előtt felvásároltam mindenféle édességhez való dolgot, aminek legkisebb esélyét is láttam, hogy használni fogom. Így aztán a nyakunkon maradt egy fél hűtőnyi alapanyag... Így jár, aki nem tervez elég tudatosan.
Na de sebaj, kaptam ajándékba egy kis fémdobozt, amire a következő van írva: Csokoládé Haladóknak & ínyenceknek!
Kíváncsian nyitottam ki, miféle ínyencség van benne... 50 darab receptkártya volt, különböző csokitorták, bonbonok, italok és krémek elkészítéséhez.
Gyorsan felmértem a hűtő tartalmát, végiglapoztam a kártyáimat, és a legnagyobb egyezést egy "Csokis sajttorta" feliratú kártya mutatta a hűtőtartalommal, mellesleg meg elég mutatós volt a kép is az elején. Nosza rajta, nekiálltam.
Nos kérem, ez a sütemény az a kategória, amit, ha cukrászdában vettem volna, ezentúl csak ott vásárolok! Vagy ez már nagyképűen hangzik?

De inkább leírom a receptet, nem egy olcsó süti, de ünnepi alkalmakra tökéletes - csak csokiimádóknak:

Hozzávalók:
60 g vaj
100 g mandulás keksz, azaz amarettini (én háztartási kekszből csináltam...)
200 g étcsokoládé
400 g mascarpone
2 tojás
60 g barnacukor
200 ml tejszín
40 g keményítő

Elkészítés:
A puha vajat összedolgozzuk a darált keksszel. A tortaformát kivajazzuk, és a masszát az alján eloszlatjuk. A csokoládét durvára vágjuk, vízfürdő fölött felolvasztjuk és simára keverjük. A mascarponét a tojásokkal és a cukorral összekeverjük, a tejszínt kemény habbá verjük és beleforgatjuk. A csokoládét is beletesszük és az egészet a keményítővel együtt sima masszává dolgozzuk. Eloszlatjuk a krémet a kekszes vajon, és 170°-ra előmelegített sütőben kb 55 percig sütjük. A formában, nagyon lassan hagyjuk kihűlni. Lehet díszíteni amarettinivel.

És mivel olyan gyorsan megettük, hogy esélyem sem volt fotózni, álljon itt egy kép Juliette Binoche-ról és Johnny Deppről :D

Megkérdeztem az internetet, szerinte így néz ki, hát, végülis hasonló, csak az enyémnek vékonyabb volt a kekszes része:

1 megjegyzés:

  1. Szia! Örülök, hogy rámtaláltál, bár valami félreértés azért van. napköziseim vannak de nem Vecsésen, hanem Palotáson (Nógrád megye). Nagyon tetszik az oldalad, és örülök, ha egymásnak tudunk segíteni. Szép napot!

    VálaszTörlés