2010. január 6., szerda

Lovak és egyéb süteményfajták

Lassan átmegyek gasztroblogba...
Megint sütöttünk, méghozzá 10 perces pogácsát. Merthogy ennyi a sütési ideje. Én először kételkedtem, de tényleg annyi. És még finom is.

A recept:
150 g sütőporral elkevert liszt
fél teáskanálnyi só
75 g vaj
75 g reszelt sajt
1 tojás 1 evőkanál tejjel felverve
és egy 200°-ra melegített sütő

A lisztet a sóval és a vallaj összedolgozzuk, beletesszük a sajt felét és a tojásos tejet. Ezzel kész a tészta, innentől lehet nyújtani, formázgatni (pl lovakat...)
Végül bekenjük a tetejét tojással vagy tejföllel, és rászórjuk a maradék sajtot.
8-10 perc alatt aranybarnára sülnek.

Nos, én most sajt nélkül készítettem, mivel az nem volt itthon. De tettem bele egy kiskanálnyi sültcsirke fűszersót, finom lett tőle!
Ezentúl ilyet sütök, ha valaki úgy jelentkezik be, hogy fél óra múlva átugranék :D
Csak nem biztos, hogy vesződni fogok a lovakkal...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése