2010. szeptember 15., szerda

Magképek

Nézegettem a minap őszi kreatív ötleteket, és akkor találtam a mag mandalákat. Ilyet készítettünk ma mi is, csak figurásítva. Boró nagyon szereti a hama gyöngyöket, Zselyke meg nagyon szeretné, de aprók, és sokat kell kitenni, hogy valami legyen belőle, így nincs hozzá türelme. Azt gondoltam, ez mindkettőnek be fog jönni - és igazam lett. Ezeket a szépeket készítették (az egyiket én!).

Előkészítettem mindenféle magot, amit a konyhaszekrényben találtam, sajnos semmi piros nem volt... valakinek ötlet???
Majdnem tettem közé színes tortadíszítő cukorkákat is, de meggondoltam magam, nem illett volna közéjük egy rikító rózsaszín pacni. A lányoknak így is elállt tőle a szavuk!
Megbeszéltük, melyik micsoda, aztán jöhetett a móka. Majdnem egy órát ügyködtünk vele. Akkor is csak azért hagytuk abba, mert elfogyott a só-liszt gyurma.
Végül azt mondták: anya, ne öntsd vissza a magokat, holnap is ilyet fogunk játszani!
Zselyke eleinte nem hitte el, hogy a kevesebb néha több :D
Míg én romeltakarítottam, boró kért egy naaaagy papírt (két összeragasztott vázlatfüzet-lap) meg ragasztót és "cikkcakkolós" ollót, és elvonult.

Nem sikerült jól a kép, de azért hátha látjátok, milyen nagyon ügyes!
Egy tó (vagy tenger), a parton egy vár lovaggal, felette repül egy pegazus, és a vízen egy hajó úszik, amit külön megcsinált papírból és ráragasztotta!!! Én egy dologban segítettem: a két lap összeragasztásában!

Szóval kreatív délutánunk volt ma is. És ezek szerint holnap is az lesz!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyesek! Gyerekkoromban én is rengeteg ilyesmit csináltam. Anyu mindig kilyukasztotta a kis kerek alapot, és amikor kiszáradt fűztünk bele madzagot, és karácsonyi ajándékként adtuk a rokonoknak. Ja a pirosra sajnos nem tudok semmi jót, de sárga lehet kukorica szem. Meg az alap is lehet színes, ha egy kevés temperát teszel a masszába. Azon jobban látszanak a fehér rizsszemek.
    Cinella

    VálaszTörlés
  2. Megközelítőleg pirosra: rózsabors, esetleg erős narancssárga lehet egy lencsefajta.
    Nagyon ügyesek és kreatívak vagytok!

    VálaszTörlés
  3. Köszi mindenkinek :)

    Kukoricára és lencsére gondoltam én is. Sajna egyik sem volt, kukorica helyett tettem bele tarhonyát... hasonló a színe.
    a Rózsabors jó ötlet. Még a csipkebogyó jutott közben eszembe.

    VálaszTörlés
  4. Elsőre nekem is a vörös lencse jutott eszembe, de a vörös bab is mutatós, bár inkább bordó, mint piros.

    VálaszTörlés