2011. március 1., kedd

Megint királylány...

Kaptam egy újabb könyvet a listámról, lassan átmegyek könyvtár-blogba (ami persze nem olyan nagy baj).

Ez is egy nagyon bájos könyv, és a története is imádnivaló. A kislányok - akik egytől egyik maguk is kis királylányok! - születésénél égi királylányok áldást mondanak, akárcsak Csipkerózsikának.
Az áldások pedig: légy szép, tiszta szívű, egészséges, állhatatos, jó, vidám, türelmes, igazmondó és kecses.
"De az áldás csak akkor teljesedik be, ha egész életedben őrzöd a kincsedet. Ehhez segítségül kaptad a Napot, a Holdat, a csillagokat, a madarakat, a fákat, a hegyeket, a mezőt, a szelet, a havat, az esőt és a nádszálakat. A többi rajtad múlik."

És Szegedi Katalin képei közül néhány, nem mind a könyvből, de mind hasonló stílusú. Csodaszép!





Az újabb cél: Bagossy László - A sötétben látó tündér, Takács Mari rajzaival.


Színdarab is készült belőle! Az Örkény István színházban játsszák, szintén várólistás csajprogram!

Persze ez csak a következő a listáról!
A minap bevittem néhányat a hercegnős és tündéres könyvgyűjteményemből a suliba, gondoltam a kislányok majd elnézegetik. Mondanom sem kell, titokban a kisfiúk is álmélkodva lapozgatták, sőt, visszarendelték másnapra is. Aztán a következő párbeszéd zajlott le köztünk:
- Ezeket a könyveket otthonról hoztad?
- Igen!
- Megengedték a kislányaid, hogy elhozd őket?
- Ezek a könyvek igazából az enyémek.
- Jó, a tiétek, de a gyerekeidé, ugye?
- Nem, én gyűjtöm a királylányos és tündéres könyveket.
- TE?
- Én.
- Dehát... te felnőtt vagy. A felnőttek nem olvasnak képeskönyveket.
- Én egy ilyen felnőtt vagyok. Aki szereti a könyvekben a szép képeket.
- Hm... Jó. Én is szeretni fogom, ha nagy leszek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése